آموزش تغییر ریجن اکانت اپیک گیمز ( Change region EpicGames) :

آموزش تغییر ریجن اکانت اپیک گیمز ( Change region EpicGames) :

 در این پست آموزشی قصد داریم تا به شما آموزش دهیم که چگونه ریجن اکانت اپیک گیمز خود را مشاهده کنید و شرایط لازم برای تغییر دادن ریجن را بررسی کنیم.

از آنجایی که برخی از محصولات فورتنایت بر روی ریجن های خاصی فعال سازی میشوند برای مثال باندل سیو د ورد تنها بر روی ریجن های “ترکیه – روسیه – برزیل” فعال سازی میشود و باندل سایکو نیز فقط بر روی ریجن “روسیه” فعال سازی میشود، لذا ممکن است پیش از ثبت سفارش لازم باشد تا ریجن اکانت اپیک گیمز خود را چک کرده و در صورت لزوم آن را تغییر دهید.

 ریجن چیست؟

ریجن در واقع به منطقه ی اکانت شما میگویند. یعنی اینکه اکانت شما بر روی کدام کشور تنظیم شده است که اغلب کشور ای را انتخاب میکند که شما موقع ساخت اکانت خود به آی پی (IP) آن کشور متصل شده بودید (البته این مورد بطور دستی نیز قابل تغییر است)

 توجه: ریجن اکانت اپیک گیمز شما ارتباطی با سرور ای که درون بازی (مثلا میدل ایست یا اروپا یا…) به آن وصل هستید ندارد و هیچ تاثیری بر روی عملکرد بازی شما (پینگ یا قیمت خرید یا…) ندارد !!

 برای اطلاع از ریجن اکانت خود ابتدا وارد وبسایت “اپیک گیمز” شوید. پس از ورود بر روی گزینه ی “Sign-in” در گوشه ی بالا سمت راست کلیک کنید.

Change region EpicGames

در صفحه ی بعدی نحوه ی ورود خود را به اکانت اپیک مشخص کنید. در این صفحه شما میتوانید با استفاده از گزینه ی اول یعنی لاگین از طریق اکانت اپیک گیمز وارد شوید همچنین راه های ورود دیگر نظیر اکانت پلی استیشن و ایکس باکس نیز برای شما وجود دارد.

%D8%A8%DB%8C

پس از وارد کردن ایمیل و پسورد ، شما وارد اکانت اپیک گیمز خود خواهید شد. حال مجددا از گزینه ی بالا سمت راست بر روی گزینه “Account ” کلیک کنید تا وارد پنجره ی مدیریت اکانت خود شوید.

%D8%B2%D8%B3

 حال شما وارد صفحه ای میشوید که اطلاعات اکانت اپیک گیمز شما نظیر یوزنیم ، ایمیل و… را نمایش میدهد. اکنون صفحه را کمی به سمت پایین هدایت کنید تا به بخش “Country / Region” برسید، در این بخش ریجن اکانت شما در فیلد مشخص شده در تصویر زیر نشان داده میشود که میتوانید در صورت باز بودن ریجن، آن را به کشور دیگری تغییر داده و با کلیک بر روی دکمه ی “Save changes” تغییرات خود را ثبت کنید.

(توجه: اگر قصد خرید محصولی را دارید که دارای محدودیت ریجن است باید الزاماً ریجن شما بر روی کشور های مجاز آن محصول قرار گیرد.)

 

PicsArt 01 17 10.25.34

 در صورتی که در تصویر بالا گزینه ی تغییر ریجن برای شما نمایش داده نشد به این معناست که ریجن اکانت شما قفل است.

 منظور از ریجن قفل یا باز چیست؟

 دو وضعیت ممکن است در ریجن اکانت اپیک گیمز شما وجود داشته باشد که در بخش زیر تعاریف آن ها را توضیح داده ایم.

  • ریجن باز: هنگامی که شما اکانت اپیک گیمز خود را برای اولین بار میسازید به طور پیش فرض ریجن شما بصورت باز و بر روی کشوری که موقع ساخت اکانت به آی پی (IP) آن کشور متصل بوده اید قرار خواهد گرفت. به این معنا که شما پس از ساخت اکانت خود آزادانه میتوانید از طریق مراحل بالا به تنظیمات اکانت خود مراجعه کرده و بدون مشکل اقدام به تغییر ریجن کنید.
  • ریجن قفل: قفل شدن ریجن به این معناست که ریجن شما بر روی کشور مورد نظر قفل شده و شما دیگر امکان تغییر ریجن از طریق تنظیمات اپیک گیمز را ندارید. اصولاً قفل شدن ریجن پس از انجام خرید در فروشگاه اپیک گیمز رخ میدهد، در واقع سیستم اپیک گیمز به گونه ای طراحی شده است که پس از آنکه شما بر روی اکانت خود خریدی انجام دهید ریجن اکانت شما را قفل میکند.

منظور از خرید چیست؟

خرید هایی که ممکن است باعث قفل شدن ریجن شود به چند دسته تقسیم میشوند:

  1. خرید های  مستقیم از اپیک استور (شامل خرید های رایگان نیز میشود) به این معنا که شما از طریق فروشگاه اپیک گیمز برای خود یک بازی و یا از طریق فورتنایت برای خود یک محصول را خریداری کنید. این خرید ها شامل خرید های صفر دلاری یا رایگان نیز میباشند برای مثال شما یک بازی Free و یا یک باندل Free را در فورتنایت خریداری میکنید و پس از خرید شما ریجن اکانتتان قفل میشود. لذا ما پیشنهاد میکنیم پیش از انجام خرید های رایگان در فروشگاه اپیک گیمز ریجن اکانت خود را تنظیم کنید.
  2. ردیم کردن کد های دیجیتال در اپیک گیمز. وارد کردن کد های دیجیتال نیز مانند خرید کردن است و باعث قفل شدن اکانت شما میشود.

آیا خرید در فروشگاه اپیک سنتر باعث قفل شدن ریجن میشود؟

 اغلب محصولات فورتنای موجود در سایت ما از آنجا که از اپیک استور خریداری نمیشود در نتیجه باعث قفل شدن ریجن اکانت شما نیز نمیشود (مانند ویباکس، باندل ها، بتل پس، گیفتینگ و …) اما برخی از محصولات مانند باندل STW و کد دیجیتال سایکو ریجن اکانت شما را قفل میکنند.

  1200px United Nations geographical subregions

اگر ریجن اکانت شما قفل باشد باید چه کاری انجام دهید؟

 در صورتی که اکانت شما از قبل بر روی کشور دیگری قفل شده باشد امکان اینکه از طریق تنظیمات سایت بتوانید آن را تغییر دهید وجود ندارد.

و در بسیاری از مواقع امکان اینکه کلا نتوانید ریجن خود را عوض کنید وجود دارد، اما دو راه حل کلی ای که در این مواقع ممکن است برای شما کارساز باشد به شرح زیر است.

  1. به پشتیبانی اپیک گیمز ایمیل دهید و درخواست تغییر ریجن به منطقه ی مورد نظرتان را اعلام کنید.
  2. از طریق تنظیمات سایت اپیک گیمز بر روی لینک مخصوص تغییر ریجن کلیک کنید و با ادامه دادن مراجل نسبت به تغییر ریجن اقدام کنید. (در این روش ممکن است استفاده از  V.P.N در دستگاه شما شناسایی شود و عملیات با مشکل مواجه شود.)

PicsArt 01 17 01.07.45

در خلاصه ی مطلب میتوان گفت که اگر قصد خرید یک بازی و یا یک باندل Free را از اپیک گیمز دارید لطفاً پیش از خرید ریجن خود را اصلاح کنید تا در آینده مشکلی برای خرید های شما پیش نیاید.

ریجن پیشنهادی ما برای تغییر و یا ساخت اکانت اپیک گیمز کشور های “روسیه و ترکیه” هستند زیرا اکثر باندل ها و محصولاتی که دارای محدودیت ریجن هستند این دو کشور را پشتیبانی میکنند.

 

خرید سرویس تغییر ریجن اپیک گیمز اکانت شما کلیک کنید

 

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    پشتیبانی در تلگرام