معرفی کانوا (Canva) و امکانات این برنامه

کانوا چیست؟

Canva یک پلتفرم استرالیایی برای طراحی گرافیکی است که برای ایجاد طرح هایی برای شبکه های اجتماعی، ارائه ها، پوسترها ، اسناد و سایر محتوا های بصری استفاده می شود. این برنامه شامل قالب هایی آماده برای استفاده کاربران است.استفاده از این پلتفرم رایگان است و همچنین این اپلیکیشن اشتراک های پولی نیز دارد که شما میتونید از فروشگاه اورجسل اشتراک canva رو تهیه کنید و کانوا برای سازمان ها را برای امکانات بیشتر ارائه می دهد. در سال 2021، Canva همچنین ابزاری برای ویرایش ویدیو را راه اندازی کرد.کاربران همچنین می توانند طرح های خود را به صورت فیزیکی چاپ و برای آنها ارسال شود.

چطور از کانوا روی موبایل‌ استفاده کنیم؟

اگر بیشتر از این‌که کاربر کامپیوترهای دسکتاپ باشید، کار با موبایل‌های هوشمند را ترجیح می‌دهید جای هیچ نگرانی نیست. چرا که برنامه Canva را می‌توان روی این گوشی‌ها هم پیدا کرد. برای دانلود این اپلیکیشن هم می‌توانید از اپ استور گوگل برای موبایل‌های اندرویدی و هم اپ استور اپل برای موبایل‌های آیفون استفاده کنید. پس از دریافت اپلیکیشن روی موبایل هوشمند خود، یا وارد حساب کاربری خود شوید یا حسابی کاملا جدید بسازید.

مزایای استفاده از سایت کانوا چیست؟

  • قالب های تصویری پیش فرض و سازگار با ابعاد محتوای شبکه های اجتماعی گوناگون
  • تمپلیت های مشابه با آثار هنرمندانه حرفه ای
  • زیاد بودن گزینه ی گوناگون برای ابعاد و اشکال مختلف
  • امکان جست و جو برآب تصاویر استوک (تصاویری که توسط افراد حرفه ای ثبت و گواهی استفاده از آن ها به شما فروخته می شود و رایگان)
  • امکان ذخیره سازی تصاویر برای ویرایش یا دانلود زمانی دیگر
  • سهولت در ساخت عناصر گرافیکی مختلف بر اساس یک قالب واحد

قابلیت‌های مربوط به طراحی در کانوا

استیکرها

create WhatsApp Maker lead2x

در واقع با این گزینه می‌توانید نوعی جنبندگی و حرکت را به عناصر گرافیکی خود بیاورید و در واقع محتوایی جذاب‌تر برای شبکه‌های اجتماعی بسازید.از سوی دیگر شاهد استیکرهایی گوناگونی برای کلمات، فلش‌ها، اشکال هندسی و حتی اموجی‌ها نیز هستیم. علاوه بر این، سازندگان کانوا استیکرهایی برای فصل‌ها و مناسبت‌های مختلف سال تدارک دیده‌اند.

گراف‌ ها و نمودار ها

charts location 2

برای مواردی مانند اینفوگرافی‌ ها، نمودارها و گراف‌ها نیز می‌توانید روی برنامه Canva حساب باز کنید. خبر خوب اینکه مثل سایر بخش‌های اپلیکیشن، در این بخش نیز انبوهی گزینه مختلف پیدا می‌شود که تمام نیازهای بنیادین و همین‌طور نیازهای خاص‌ تر را برطرف می‌کنند. در منو به سراغ گزینه «Elements» بروید و آنقدر اسکرول کنید تا به گزینه «Charts» برسید.

گرادیان‌ ها

gradiant

گرادیان‌ها یکی از محبوب‌ترین و جذاب‌ ترین راهکارهای ممکن برای افزودن رنگ و لعاب به طرح‌های شما هستند. درون برنامه نیز همه‌جور گرادیان جذاب را با اشکال و رنگ‌بندی‌های گوناگون می‌یابید.

استایل‌ ها

UsingStylesinCanva

اگر در منو به سراغ گزینه «More» بروید و «Styles» را انتخاب کنید، به یک قابلیت کارآمد دیگر خواهید رسید. در واقع مجموعه‌ای از رنگ‌های محبوب را همراه با فونت‌های به خصوص مشاهده خواهید کرد. پس اگر نخواهید به هر دلیلی از عناصر گرافیکی رایج برندینگ خود استفاده کنید، این گزینه انتخاب خوبی میتونه باشه.

افکت‌ های فونت

copy of steps7

یکی از جذاب‌ترین قابلیت‌ها کانوا، افکت‌هایی است که برای فونت‌ها دارد.از این افکت‌ها می‌توانید برای متمایز کردن هرچه بیشتر متونی که روی بوم قرار گرفته‌اند استفاده کنید. از سوی دیگر گزینه‌هایی انیمیشنی هم درون اپلیکیشن یافت می‌شوند. درون منوی اپلیکیشن به سراغ گزینه Text بروید و می‌توانید هر افکتی که دوست دارید را انتخاب کنید. سپس روی عبارت «Effects» در منوی بالایی کلیک کنید تا ببینید قادر به انجام چه کارهایی هستید.

افکت های بهبود تصاویر کانوا

PhotoEditorBrandConsistencyFeaturedImage

استفاده از افکت برای بهبود کیفیت و زیباتر شدن تصاویر یکی از بهترین قابلیت هایی است که در ساختار این پلتفرم در اختیار شما قرار می گیرد. با استفاده از این قابلیت کلیه عکس هایی که آپلود می کنید با کیفیت بیشتری همراه شده و ویرایش می شوند. برای استفاده از این افکت ها باید تصویر را پس از انتخاب کردن به بخش ویرایشگر منتقل کنید. در این بخش می توانید، تصاویر خود را برگردانید، آن ها را برش بزنید و ده ها تغییر دیگر را به صورت حرفه ای در ساختار تصاویر به وجود بیاورید.

قابلیت ویرایش ساده در کانوا

یکی از امکانات جدید کانوا مربوط به ویرایش ساده تصاویر و فایل ها در این برنامه است. با استفاده از امکانات جدید این برنامه می توانید، عکس ها را با انجام کشیدن و رها کردن در بخش های مربوطه ویرایش کنید. این روش کار شما را به مراتب ساده تر می کند. به این ترتیب استفاده از عناصر گرافیکی نیز ساده تر خواهد شد. در صورتی که از این تکنیک بهره ببرید، در زمان شما برای ویرایش تصاویر و فیلم ها نیز صرفه جویی می شود.

قابلیت طراحی پروژه گرافیکی در کانوا

canva book cover templates 840x544 1

امکانات جدید کانوا برای ایجاد پروژه های گرافیکی و طراحی انواع کارت های ویزیت، دعوتنامه، بنر و… نیز مناسب خواهند بود و برای این قبیل مصارف نیز مورد استفاده قرار می گیرند. در این برنامه الگوهای از پیش آماده شده ای نیز در اختیار کاربران قرار می گیرند که این فرایند را ساده تر کرده و ایده های جدیدی به گرافیک دیزاینرها می دهند.

افزودن موسیقی به ویدیو

feature crop video how to2x

در منوی More، یک گزینه به خصوص برای آرشیو موسیقی‌ ها نیز به چشم می‌خورد. درواقع اگر به ساخت ویدیو در برنامه Canva مشغول بوده باشید، می‌توانید موسیقی متن هم به آن اضافه کنید. برخی از موسیقی‌ها در اشتراک رایگان اپلیکیشن یافت می‌شوند و برای دسترسی به برخی دیگر باید نسخه پولی را تهیه کرده باشید.

قابلیت متحرک کردن تصاویر در کانوا

Screen Shot 2023 02 08 at 3.20.33 PM

یکی از مهمترین قابلیت ها و امکاناتی که در ساختار این پلتفرم به وجود آمده، قابلیت متحرک کردن تصاویر است که جلوه های انیمیشنی در آن ها به وجود می آورد. به این ترتیب ساخت و طراحی انواع مفاهیم به صورت متحرک نیز میسر خواهد بود. در بخش های مربوط به این قابلیت، گزینه های مختلفی برای ایجاد حرکات متنوع در اختیار کاربران قرار می گیرند. برخی از این گزینه ها در اکانت های رایگان کانوا نیز وجود دارند و برخی تنها در اکانت پریمیوم ارائه می شوند. برای استفاده از این افکت ها ابتدا بر آن ها مسلط شده و سپس جلوه های زیبای مورد نظر را ایجاد کنید.

 تغییر ابعاد طرح‌ ها برای سازگاری با پلتفرم‌های مختلف

تغییر ابعاد در کانوا

می‌خواهید کارتان را در شبکه‌ های اجتماعی گوناگون به اشتراک بگذارید و شاید هم چند پوستر پرینت بگیرید. این یعنی باید تصاویری با ابعاد گوناگون داشته باشیم که برای هر پلتفرم مناسب باشند. ولی به جای اینکه به عقب برگردیم و چند تصویر مختلف را براساس ابعاد تازه طراحی کنیم، می‌توانیم سراغ ابزار Magic Resize کانوا برویم.

برای دسترسی به ابزار Magic Resize باید اشتراک ماهانه Canva  را داشته باشید که میتوانید آن را از فروشگاه اورجسل تهیه کنید، این قالب حسابی در زمان شما صرفه‌ جویی کرده و می‌توانید فرمت‌ها یا کانال‌های گوناگون را به عنوان خروجی و با ابعاد متفاوت انتخاب کنید. فقط کافی است که به سراغ ابزار Magic Resize در منوی File بروید و پس از انتخاب، دکمه «Resize» را بزنید.

شما میتوانید نکات و ترفندها و ابزارهای بسیار بیشتری را در برنامه Canva پیدا کنید. علاوه بر تصاویر ساده‌ میتوانید ارائه‌ ها، اینفوگرافی‌ ها و بروشورهای خود را هم با کانوا بسازید. یکی از برجسته‌ترین و متفاوت‌ترین موارد راجع به برنامه کانوا این است که مراحل کار با آن روی تمام پلتفرم‌ها و همین‌طور هنگام کار با تمام اسناد یکسان است و این به‌خاطر قالب‌های از پیش آماده اپلیکیشن بوده.این امکانات گسترده برای بازاریاب ها، کارآفرین های آنلاین، صاحبین مشاغل کوچک و… کارایی داشته و نیازهای این افراد را در همه زمینه ها برآورده می سازد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    پشتیبانی در تلگرام